Μια Ελληνίδα ταξιδεύει …στην Ρώμη

Μια Ελληνίδα στο Βέλγιο ταξιδεύει και σε άλλα μέρη και σας προσκαλώ να έρθετε μαζί μου για να πάρετε μια γεύση από όσα είδα αυτό το καλοκαίρι μέσα από τον φωτογραφικό μου φακό θα σας ταξιδέψω σε χώρες πιο ιστορικές, πιο ζέστες και σίγουρα πιο παραμυθένιες !

Οι φετινές μου διακοπές, ξεκίνησαν με τους καλύτερους οιωνούς. Μετά τις πολύ όμορφες μέρες που περάσαμε στην Ρώμη, σειρά είχε η πανέμορφη Κέρκυρα και τέλος η παραμυθένια Disney land. θα ξεκινήσω να σας μεταφέρω τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις από τα ταξίδια μου.

ΡΩΜΗ
Από που να πρώτο ξεκινήσω με την Ρώμη, περάσαμε τόσο όμορφα και είχε τόσα αξιοθέατα που αξίζει να αναφέρω που και για εμάς η μια εβδομάδα δεν ήταν αρκετή για να τα δούμε, όσο και να ήθελα, πόσο μάλλον για να τα αναφέρω σε μια παράγραφο και για να χωρέσουν και οι άλλοι δύο προορισμοί που είναι εξίσου εντυπωσιακοί, γι΄αυτό θα υπάρχει και συνέχεια στα “post” μου.

Αν έπρεπε να περιγράψω το ταξίδι μου στην Ρώμη, την “αιώνια πόλη” που της έχει αποδοθεί η προσωνυμία, με μια λέξη αυτή θα ήταν «μαγευτικό». Πώς αλλιώς να περιγράψει κανείς μία πόλη που σε κάθε της σημείο σου κόβει την ανάσα με τα εντυπωσιακά κτίρια αλλά αν ξέρεις λίγο από ιστορία αμέσως θα δείς ότι οι ναοί είναι εμπνευσμένοι από τον κλασσικό κόσμο της αρχαίας Ελλάδας. Με το που φτάνει κανείς στη Ρώμη αισθάνεται πως είναι μέσα σε μια μηχανή του χρόνου. Η Ρώμη είναι ζωντανό μουσείο. Αρχαιότητα, ρωμαϊκά χρόνια, χριστιανικές επιρροές, Αναγέννηση, νεότερα χρόνια, όλα συνδυασμένα.

Γενικά την Ρώμη, δεν θα τη βαρεθείτε ποτέ, δεν χάνει τη λάμψη και το μοναδικό στυλ της, ενώ πολύ δύσκολα θα την εξαντλήσετε. Στο ιστορικό της κέντρο υπάρχουν μεγαλοπρεπή κτίρια , με εκπληκτική αρχιτεκτονική σε κατοικίες, μεγάλα καταπράσινα πάρκα, μουσεία, συντριβάνια, θα νιώθετε ότι περπατάτε μέσα στην Ιστορία. Συγκλονιστικοί ναοί, γοητευτικές πλατείες, κλασσάτες κατοικίες, μεσαιωνικά σοκάκια και ο Τίβερης συνθέτουν μια πόλη 100% ερωτεύσιμη .

Το ιστορικό της κέντρο έχει καταχωρηθεί στη λίστα των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1980. Η Ρώμη (ιταλικά: Roma) είναι η πρωτεύουσα της Ιταλίας και μία από τις ιστορικότερες πόλεις της Ευρώπης. Η ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή έχει πληθυσμό περίπου 3.700.000 κατοίκους καθιστώντας την τον μεγαλύτερο δήμο της Ιταλίας. Μέσα στα όρια της βρίσκεται το Βατικανό, ένα ξεχωριστό κρατίδιο που είναι η έδρα της Καθολικής Εκκλησίας και του Πάπα.

*Να μην ξεχάσετε πριν ξεκινήσετε τις ατελείωτες βόλτες στην μαγευτική Ρώμη!

– Να έχετε ένα μπουκαλάκι με νερό γιατί αν πάτε να αγοράστε από τις καντίνες που υπάρχουν θα το πάρετε 3 euro! Nαι ένα μικρό μπουκαλάκι νερό θα το πάρετε 3 euro καλά διαβάζετε! Υπάρχουν βρύσες σε πολλά σημεία στην Ρώμη που μπορείτε να γεμίσετε τα μπουκαλάκια σας με φρέσκο νερό. Προσωπικά μου άρεσε πολύ αυτή η εικόνα με τις βρυσούλες σε κάθε γωνιά στην Ρώμη και τον κόσμο να γεμίζει τα μπουκάλια τους με φρέσκο νεράκι!

– Φροντίστε να φοράτε αναπαυτικά παπούτσια για τις ατελείωτες βόλτες γιατί αν θέλετε πραγματικά να δείτε τη Ρώμη πρέπει να την περπατήσετε.

– Καπέλο, Γυαλιά απαραίτητα αξεσουάρ.

– Προσοχή γιατί κλέβουνε στα τουριστικά μέρη.

– Την camera μην ξεχάσετε

– Να έχετε και έναν χάρτη με το κέντρο της Ρώμης.

– Roma Pass

Που πήγαμε και τι είδαμε….

Ρομαντικές βόλτες δίπλα στο Κολοσσαίο.

Το ξενοδοχείο μας ήταν σε πολύ καλό μέρος και κοντά στο Κολοσσαίο και η πρώτη μας νυχτερινή βόλτα προς τα εκεί. Το Κολοσσαίο είναι ένα υπέροχο αξιοθέατο που η ομορφιά του τονίζετε ιδιαίτερα μετά τις οκτώ το βράδυ όπου ανάβουν τα φώτα! Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο, ρίξαμε μια ματιά πίσω στο Κολοσσαίο ήταν ό,τι πρέπει με την συνοδεία του φεγγαριού.

This slideshow requires JavaScript.

Ανακαλύπτουμε την Ρώμη μέσα από το στενά της.

Είμαστε στην Ιταλία και δεν γίνεται να ξεκινήσει η μέρα μας χωρίς ένα καφέ! Μέσα από τα στενάκια του κέντρου, φτάνει κανείς άνετα στην περίφημη Fontana di Trevi. Συστάσεις ιδιαίτερες δε χρειάζονται (Την ξέρουμε από μικρά παιδιά αν βλέπατε ελληνικό κινηματογράφο με την Άλικη Βουγιουκλάκη.) H Fontana di Trevi είναι το πιο μεγάλο, αλλά και διάσημο συντριβάνι της Ρώμης. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε από τον Νικόλαο Salvi το 1762 και απαθανατίστηκε μπροστά σε εκατομμύρια μάτια μέσω του Marcello. Δυστυχώς τις ημέρες που επισκεφθήκαμε την Ρώμη ήταν υπο κατασκευή και δεν το είδαμε (δικαιολογία για να ξανά πάμε ). Όταν επισκέπτεται κανείς τη Fontana di Trevi, οφείλει να ακολουθήσει το διάσημο πλέον έθιμο που τη συνοδεύει, το οποίο είναι να ρίξει ένα νόμισμα στο συντριβάνι, για να εξασφαλίσει το γεγονός ότι θα επιστρέψει στη Ρώμη. Εάν ρίξετε και δεύτερο νόμισμα, τότε θα ερωτευθείτε Ιταλό και με το τρίτο θα τον/την παντρευτείτε.

Φυσικά, δεν γίνεται παραλείψουμε το shopping έτσι πήραμε τα λεγόμενα ταξί Uber (νέα υπηρεσία από ταξί ) και πήγαμε σε ένα πολυκατάστημα ήταν πολύ εντυπωσιακό λόγω αρχιτεκτονικής και πολύ καλές εκπτώσεις!
centro-commerciale-euroma21-300x245

Με τόσο περπάτημα ανοίγει η όρεξη και δοκιμάσαμε σε ένα μικρό ταβερνάκι κοντά στο ξενοδοχείο που απλά το λατρέψαμε trattoria luzzi . Fotor0916114720

Μετά την μεγάλη μας αυτή βόλτα χαλαρώσαμε στην πισινά του ξενοδοχείου γιατί το βραδύ είχε συνέχεια…
16604086

Μαγευτική βόλτα…

Περπατήσαμε μέσα στα στενά και φτάσαμε σε άλλο ένα γνωστό μνημείο της Ρώμης, το Πάνθεον. Αυτό το επιβλητικό κτίριο που αρχικά χτίστηκε για τη λατρεία αρχαίων θεών έχει μετατραπεί σε χριστιανική εκκλησία. Ιδιαίτερο στοιχείο που χαρακτηρίζει το Πάνθεον εκτός από τους κίονες της εισόδου είναι η τεράστια οπή στο κέντρο.

Μπροστά από το Πάνθεον υπάρχει ένας ακόμη οβελίσκος και σιντριβάνι με χαρακτηριστικές φιγούρες.

Τα Ισπανικά σκαλιά από τα διασημότερα και πιο διαφημισμένα σημεία στη Ρώμη. Είναι φημισμένα για τους νεαρούς Ιταλούς που φλερτάρουν γυναίκες τουρίστριες και για τα τριαντάφυλλα που μοιράζουν. Η καλύτερη ώρα για να τα απολαύσετε είναι το απόγευμα.

Αξίζει κανείς να περιπλανηθεί στα στενά της Ρώμης όμως κάναμε εμείς χωρίς να πηγαίνουμε κάπου συγκεκριμένα γιατί όλο και κάτι νέο θα ανακαλύπταμε.

Καταλήξαμε σε ένα πολύ ωραίο τάπας μαγαζί.

Μια ακόμη μέρα στην “αιώνια πολή”.

Η ζέστη πολύ (πφφφ) ξεκινήσαμε για να επισκεφτούμε και αλλά μέρη σήμερα δεν κάναμε στάση για καφέ αλλά σε ένα πάγκο πάνω στο δρόμο γεμάτο φρέσκα και δροσερά φρούτα  (λιγό ακριβό αλλά άξιζε για τα ωραία φρούτα του). Πήγαμε να πάρουμε το ROMA PASS  http://www.romapass.it/?l=en  Τι είναι αυτό? Ένα 3 ήμερο πάσο που σου δίνει την δυνατότητα να μπεις σε 2 εθνικά μουσεία δωρεάν και όχι μόνο! π.χ
-Εμείς πήγαμε στο Κολοσσαίο και σε Βατικανό και σε κάποια ακόμα που είχαν κοινό εισιτήριο.
-Η είσοδος μας στην Ρωμαϊκή αγορά ήταν δωρεάν.
-Είχαμε δωρεάν να κάνουμε διαδρομές με το Μετρό. (από τα πιο βρώμικα μετρό που έχουμε δει)
-Σε μια εκκλησιά είχαμε δωρεάν οδηγό.
-Το λεωφορείο του Roma Pass  όταν το πετυχαίναμε μπαίναμε(μια βόλτα στο ανοιχτό λεωφορείο ήταν τέλειο με τόσο ήλιο και περπάτημα). -Γλυτώσαμε ώρες από τις ουρές σε Κολοσσαίο και Βατικανό. (στο Βατικανό μπορεί να ήταν και 3 ώρες αναμονή).
Το Roma Pass  Το κόστος ανά άτομο 95 ευρώ αλλά αξίζει.
Συνεχίζουμε το περπάτημα στάση για να δροσιστούμε και να γεμίσουμε τα μπουκάλια του νερού με φρέσκο νερό από τις βρύσες που υπάρχουν στην Ρώμη.

Τα Λουτρά του Καρακάλλα ήταν τα μεγαλύτερα στον κόσμο όταν και ολοκληρώθηκαν το 217μ.Χ. και ήταν σε λειτουργία για περισσότερα από 300 χρόνια. Τα λουτρά ήταν τεράστια κτίρια, με τεράστιες τοιχογραφίες και θόλους που κάλυπταν τα μεγάλα δωμάτια. υπήρχαν παντού, ιδιωτικά για την ελίτ και τους πατρικίους, δημόσια αυτοκρατορικά για τον λαό. Στα λουτρά οι Ρωμαίοι ασχολούνταν με την φροντίδα του σώματος και του πνεύματος. Ακόμη και σε ερείπια τα λουτρά εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες από το μεγαλείο που εκπνέουν.
ο Λόφος Καπιτωλίου η Ρώμη είναι κτισμένη ανάμεσα σε 7 λόφους.  Ο πιο διάσημος από αυτούς είναι ο λόφος του Καπιτωλίου.  Σε αυτόν υπάρχει το Palazzo Senatorio το οποίο είναι το Δημαρχείο της Ρώμης, το Palazzo dei Conservatori, το Palazzo Nuovo και το Μουσειο του Καπιτωλίου και η Piazza. Επίσης εκεί βρίσκεται και ο αρχαίος Ναός του Δία στον οποίο βρήκαν καταφύγιο οι δολοφόνοι του Ιούλιου Καίσαρα.
Φυσικά σαν fun του “Ηard rock” δεν θα μπορούσαμε να μην πάμε και από εκεί μια βόλτα. Το μαγαζί είχε πολύ κόσμο, η διακόσμηση πολύ ωραία ροκ στυλ )όπως στα όλα τα hand rock) και το κτήριο ήταν εντυπωσιακό. Όσο για το service χαλιά από τα χειρότερα που έχουμε πάει σε hard rock εστιατόρια.

Μέρη στη Ρώμη με…ουρά και ιστορία.

Το Bατικανό και το Κολοσσαίο, κάστρο του Αγίου Αγγέλου (Saint Angelo Castle,) απο τα πιο σημαντικά μουσεία που υπάρχουν στην Ρώμη. είναι τόσα πολλά που θέλω να αναφέρω που δεν θα τελειώσει πότε το άρθρο μου γι΄αυτό θα το κάνω όσο πιο πολύ μπορώ συνοπτικά .Σε αυτά έχουν πολυ ουρά και είναι πολύ εντυπωσιακά

Το Κολοσσαίο , ήταν και δίπλα μας τα και συναίσθημα που δημιουργεί είναι οξύμωρα όταν αντικρίζει κάποιος το κολοσσιαίο πέρα από το επιβλητικό μνημείο, αν σκεφτεί για μια στιγμή ότι πριν από δύο χιλιάδες χρόνια σε αυτό το μέρος λάμβαναν σε άγριες σφαγές ανθρώπων και ζώων. Το διασημότερο αξιοθέατο της πόλης πλημμυρίζει από τουρίστες κάθε ώρα, μέρα και εποχή του χρόνου και θα χρειαστεί να περιμένετε αρκετές ώρες στην ουρά αν θελήσετε να μπείτε μέσα. (για να γλυτώσεις χρόνο αξίζει να έχετε roma pass) Ο σταυρός έχει στηθεί εις ανάμνηση των χριστιανών που σφαγιάστηκαν ως θέαμα.

This slideshow requires JavaScript.

Η θεά προς το Κολοσσαίο και την  θριαμβική αψίδα του Κωνσταντίνου αυτό το μνημείο βρίσκεται κοντά στο Κολοσσαίο στην αρχαία Via Triumphalis (Λεωφόρος του Θριάμβου)καθώς από αυτόν το δρόμο έμπαιναν οι Αυτοκράτορες στη Ρώμη γυρνώντας από μία νικηφόρα μάχη, ενώ μερικά βήματα πιο πέρα είναι η Αρχαία Αγορά η Ρωμαϊκή Αγορά ήταν το εμπορικό, πολιτικό και θρησκευτικό κέντρο της Αρχαίας Ρώμης. Στη Ρωμαϊκή Αγορά μπορείτε επίσης να θαυμάσετε την αψίδα του Σεπτημίου Σιβήρου, το ναό του Κρόνου, την αψίδα του Τίτου και τον οίκο των Εστιάδων.

Αξίζει, να κάνετε αυτήν τη βόλτα, και να δείτε γιατί τα αρχαία που θα σας περιβάλλουν καθώς και τα μνημεία που υψώνονται γύρω της θα σας κάνουν να φαντάζεστε πως ήταν κάποτε ο χώρος εκεί.

Bατικανό
Η πόλη του Βατικανού να είναι πολύ μικρή (445 στρέμματα) αλλά περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη καθολική εκκλησία του κόσμου την Βασιλική του Άγιου Πέτρου και διαθέτει μια συλλογή αριστουργηματικών έργων τέχνης στον κόσμο ενώ εδώ κατοικεί και ο Πάπας. Το Βατικανό είναι ένα εκπληκτικό μέρος που θα σας κάνει να θέλετε να το εξερευνήσετε όλο. Εκπληκτικές συλλογές σε εκπληκτικές αίθουσες. Για να τα δείτε όλα θέλετε πάνω από 4 ώρες. Έχει εστιατόριο-καφετέρια (οικονομικό) να τσιμπήσετε κάτι και να συνεχίσετε. (για να γλυτώσεις χρόνο αξίζει να έχεις roma pass) , γιατί οι ουρές είναι απίστευτες, δεν έχω ξαναδεί μεγαλύτερες στην ζωή μου. Μετά επισκεφτείτε την εκκλησία του Αγίου Πέτρου που είναι δωρεάν. Μην απογοητευτείτε από την ουρά, παρόλο που είναι μεγάλη.(εμείς μπήκαμε σε 10 λεπτά περίπου).
*Προσοχή!!! στα ρούχα δεν αφήνουν να περάσουν γυναίκες με κοντές φούστες και σορτσάκια ή μπλούζες εξώπλατες. Το μόνο που με χάλασε ήταν που δεν λείπει η “θρησκευτική βιομηχανία”, βλέπαμε συνέχεια καταστήματα πώλησης αναμνηστικών, souvenirs κ.λ.π σε όλη τη διαδρομή στα μουσεία, μήπως και ξεχαστείς και δεν αγοράσεις κάτι.

Οι κήποι του Βατικανού είναι το κατάλληλο μέρος για να ξεκουραστεί κανείς μετά από πολύωρη περιπλάνηση ανάμεσα στα αμέτρητα έργα του μουσείου.

vatikano

Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου είναι Εντυπωσιακή τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. Πραγματικά δεν μπορείς να το φανταστείτε αν δεν το δείτε. Σε πιάνει δέος όταν μπαίνεις στον μεγαλύτερο ναό στον κόσμο. Γεμάτος από πραγματικά έργα τέχνης! Η εκκλησία αυτή δεν είναι οποιαδήποτε εκκλησία η Βασιλική του Αγίου Πέτρου είναι σημαντικη για εμάς τους χριστιανούς γιατί έκει εχεί το σημείο ταφής του Αποστόλου Πέτρου. Ο Τρούλος είναι κάτι συγκλονιστικό με έργα των Μπερνίνι, Μπραμάντε, Ραφαήλ και του Μιχαήλ Αγγέλου είναι μοναδικά!

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να επισκεφθεί ο επισκέπτης στη Ρώμη είναι το Castel Sant Angelo ειδικά όταν έχει αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι και στον  αρχίζουν να λικνίζονται τα πρώτα φώτα. Η Θέα από ψηλά είναι μαγευτική.

Το Castel Sant Angelo είναι ένα πανύψηλο κυλινδρικό οικοδόμημα στο Πάρκο Αντριάνο. Έγινε από το Ρωμαίο Αυτοκράτορα Αδριανό ως μαυσωλείο για τον ίδιο και την οικογένειά του.  Το κτίριο χρησιμοποιήθηκε αργότερα από τους πάπες ως φρούριο και κάστρο και σήμερα είναι μουσείο. Σύμφωνα με ένα θρύλο στο μαυσωλείο εμφανίστηκε ο Αρχάγγελος Μιχαήλ βάζοντας στη θήκη της τη ρομφαία του ως σημάδι τερματισμού της πανούκλας του 590, δίνοντας έτσι στο κάστρο το σημερινό του όνομα.

Νυχτερινές βόλτες διπλά από το ποτάμι…

Ο Τίβερης είναι ο ποταμός που διασχίζει την παλιά πόλη. Μια βόλτα στις όχθες του Τίβερη επιβάλλεται!!! Πολλά εξάλλου από τα διάσημα μνημεία της Ρώμης βρίσκονται κατά μήκος αυτούς όπως για παράδειγμα το Castel Sant’ Angelo και η Βασιλική του Αγίου Πέτρου. Επίσης πρέπει να δείτε και να περπατήσετε πάνω στις γέφυρες του ποταμού. Οι πιο διάσημες είναι η Ponte Sisto και η Ponte Sant’ Angelo που είναι διακοσμημένη με 10 αγάλματα αγγέλων που σχεδίασε ο Bernini και οδηγεί στο Castel Sant’ Angelo. Η γέφυρα Ponte Sant’Angelo είναι γνωστή από την αρχαιότητα σαν γέφυρα του Ηλίου και γέφυρα του Αδριανού, είναι η γέφυρα που ένωνε το Βατικανό με την Μεσαιωνική Ρώμη και τις κύριες οδούς έλευσης των προσκυνητών. Το συνολικό μήκος της γέφυρας είναι 130 μέτρα και το πλάτος 9. Η Ρώμη όμως κρύβει εκπλήξεις και το βράδυ. Αξίζει κανείς να δει τα μέρη αυτά και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κατά μήκος του ποταμού είχε πολλά μικρά μαγαζάκια με μουσική, φαγητό, ποτό, ρούχα, κοσμήματα, διαφορά παιχνίδια για τα παιδία, κάποιες εκθέσεις, βιβλία, ήταν πολύ όμορφα και είχε πολύ κόσμο.

pizza ή pasta… Όσο για το φαγητό μοιάζει με την πόλη: ακόμη και η pizza ή pasta στο δρόμο έχει ποιότητα, νοστιμιά και φαντασία και μην ξεχάσετε να δοκιμάσετε το παγωτό gelato!

Bye bye…

Η Ρώμη είναι τόσο όμορφη και έχει τόσα πολλά μέρη να επισκεφτεί κανείς. Καλό φαγητό, ωραίο καφέ, ψώνια και πολλά άλλα μπορεί να κάνει ο επισκέπτης της. Ένα είναι το μόνο σίγουρο: η Ρώμη μας περιμένει ξανά !!!WP_20140713_19_55_28_Pro

*Η ελληνική μου ομορφιά πουθενά όλοι με περνούσαν για Ιταλίδα!( “ona ratsa ona fatsa” )
Πηγή : ιστορία για το Κολοσσαίο.  http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%AF%CE%BF
Διάβασε http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CF%8E%CE%BC%CE%B7

*οι περισσότερες photo είναι δικές μου και κάποιες είναι από Fans